vrijdag 18 september 2015

Hergebruik en duurzaam is hip

En daar doe ik graag een beetje aan mee! Door van een afgedankte tent tassen te maken, Scheelt  ook weer in gebruik van plastictassen. En door boterhamzakjes te maken die je kunt hergebruiken. Maar vooral vind ik het ontzettend leuk om van afgedankt materiaal nieuwe mooie dingen te maken die ook nogeens goed gebruikt kunnen worden. 

Natuurlijk zet dit niet veel zoden aan de dijk. Want daarnaast eet ik gewoon vlees, rij ik in een auto en koop ik lang niet altijd biologisch enzovoort. En is het überhaupt de vraag of wat wij mensen op aarde uitvreten invloed heeft op het voortbestaan. Maar wel vind ik het belangrijk om bewust bezig te zijn met wat ik doe. Dus waarom bijvoorbeeld een tent van vele meters tentdoek weggooien als er nog zoveel mooie dingen van te maken zijn waar anderen ook weer plezier aan kunnen beleven? 

Mijn laatste project is het maken van omkeerbare tassen. De ene kant is gemaakt van tentdoek de andere van een fleurige stof. Elke tas is daarmee anders en draagt de herinnering met zich mee van verschillende vakanties, in Denemarken, Frankrijk en Nederland. Dat maakt deze tassen in ieder geval voor mij bijzonder en uniek.

Het zijn te veel tasjes om allemaal zelf te gebruiken. Daarom heb ik vandaag een Etsy webshop geopend. Neem gerust even een kijkje en laat me weten wat je ervan vindt! https://www.etsy.com/nl/shop/mirenzo





Geen opmerkingen:

Een reactie posten