maandag 14 december 2015

Gratis plastictassen gaan in de ban

Vanaf 1 januari 2016 mogen winkeliers geen gratis plastictassen meer meegeven. Terecht volgens mij, want deze tasjes worden maar al te vaak nog gedachteloos aangenomen. Met als gevolg dat deze tassen ergens op een grote stapel in huis belanden en uiteindelijk dan toch maar worden weggegooid. Natuurlijk kun je ze nog goed hergebruiken als plasticzakjes om plastic in te verzamelen. Maar ook daar kun je beter dunne zakjes van de groenteafdeling van de supermarkt voor gebruiken.

Ook mij overkomt het nog vaak dat ik onverwachts toch meer koop dan ik van plan was en dan toch maar weer een tasje aanneem. Of maar zoveel mogelijk in mijn schoudertas prop.

Maar vanaf januari kan dat dus niet meer. Dan is het dus handig om zelf een (of meerdere) tassen bij je te hebben. En ik zie daar, net als velen met mij zo blijkt op Etsy, meteen een markt in. Zoveel mensen, zoveel smaken en nog zoveel meer tassen!

Neem bijvoorbeeld deze tas die ik onlangs maakte van imitatieleer en een stukje gordijnstof. Deze tas is lichtgewicht en goed klein op te vouwen dus makkelijk als extra tas mee te nemen.

Binnenkort meer herbruikbare lichtgewicht boodschappentassen in mijn webshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten